Tavaszi motor karbantartás

Annak érdekében, hogy a kapu automatika hosszú éveken át üzembiztosan szolgáljon bennünket, mint minden elektromechanikus szerkezetet, ezt is évente 1-2 alkalommal érdemes karbantartani. Néhány egyszerű lépéssel elkerülhetők a bosszúságok és a garanciaidőn túli meghibásodások.

Kapuszerkezetek és motorok karbantartása

Áramszünet esetén a kapu nyitása a kuplung kioldásával lehetséges. Érdemes néha ellenőrizni a kioldó szerkezetet és megtisztítani. Úszókapu esetében a C-szelvényre kiemelt hangsúlyt kell fektetni, hiszen a gördülékeny, üzembiztos nyitást ez teszi lehetővé. Tisztítsuk meg az esetleges szennyeződésektől, de fontos, hogy a sínben kenőanyagot használni nem szabad, hiszen magához köti a port és a koszt, ami a kapu nehézkes, nyikorgó nyitásához vezet.

A tolókapuk esetében kiemelt figyelmet kell fordítania végálláskapcsolók tisztítására. A téli-nyári hőmérsékletingadozás miatt a nyílókapu forgáspontjainak állítására lehet szükség. A dugattyús motorok szára tisztítást követően szilikonos spray-vel kezelhető. A földbe rejtett motorok esetében a vízelvezetés biztosítása kulcsfontosságú. A motor ugyan vízálló, de egy téli fagy esetén a jég komoly kárt tehet benne.

Házi kedvencek esetén érdemes a szabadon lévő kábeleket ellenőrizni, valamint flexibilis fém kábelvezetőt alkalmazni a meghibásodás elkerülése érdekében.

A fő alkatrészek mellett a kiegészítőkre is fordítsunk figyelmet. A fotocelláknak és villogónak páramentesnek kell lennie. Ha bogarakat, pókot vagy pókhálót látunk a szerkezet belsejében az tömítési problémára, vagy a burkolat repedésére, sérülésére utalhat.

Forrás: https://www.overgate.hu/blog/kapumozgatok-tavaszi-karbantartasa